Przedszkolne
HARMONOGRAM IMPREZ I UROCZYSTOŚCI
rok szkolny 2024/2025
Lp. |
Wydarzenie |
Termin |
Osoba/grupa odpowiedzialna |
Uwagi |
MSZA ŚW. – ROZPOCZĘCIE ROKU SZKOLNEGO (W KOŚCIELE PW. ŚW. WOJCIECHA) |
25.09.2024 – środa godz. 15.30
|
s. Dyrektor |
|
|
2. |
ZEBRANIA Z RODZICAMI
godz. 15.30 |
04.09-śr. - OGNISKO 05.09-czw. - Poziomki 10.09-wt. – Gwiazdki 11.09.śr. - Jagódki 12.09-czw. - Motylki 16.09-pn. - Stokrotki 20.09-pt. - Żabki
|
Wychowawcy grup |
|
3. |
DZIEŃ EDUKACJI NARODOWEJ |
|
Rada |
|
4. |
PASOWANIE NA PRZEDSZKOLAKA |
23.10. środa - Poziomki
|
Poziomki |
|
5. |
„Przygody kota Filemona” KCK
|
29.10-wt., godz. 11.20 - Gwiazdki, Jagódki, Stokrotki |
|
|
6. |
BAL WSZYSTKICH ŚWIĘTYCH |
30.10-śr.
|
prowadzący:
|
|
7. |
ŚWIĘTO NIEPODLEGŁOŚCI
|
08.11-pt. |
Jagódki |
|
8. |
SPOTKANIE ZE ŚW. MIKOŁAJEM
|
06.12 - środa |
Jagódki |
|
9. |
JASEŁKA |
12.12-czw. - Stokrotki 13.12-pt. - Motylki 16.12-pn - Żabki 17.12-wt. - OGNISKO 18.12-śr. - Jagódki 19.12-czw. - Gwiazdki 20.12-pt. - Poziomki
|
|
|
10. |
DZIEŃ BABCI I DZIADKA |
08.01-śr., rano - Jagódki 09.01-czw., 10.30 - Motylki 10.01-pt., 10.00 - Gwiazdki 14.01-wt. rano - Stokrotki 16.01-czw., 10.00 - Żabki 17.01-pt., 10.00- Poziomki
|
Kawa, herbata, ciastko |
|
11. |
„Baśnie dalekiego Wschodu. Dbajmy o planetę” Exbud |
11.02.-wtorek godz. 9.00 – Żabki, Stokrotki godz. 10.35 – Poziomki, Motylki, Gwiazdki, Jagódki
|
|
|
12. |
BAL KARNAWAŁOWY |
12.02-śr.
|
prowadzący: p. Krzysztof |
|
13. |
MISTERIUM WIELKANOCNE ŚNIADANIE WIELKANOCNE |
15.04-wt. |
Stokrotki |
|
14. |
ZEBRANIE Z RODZICAMI (gotowość szkolna) |
|
Stokrotki |
|
15. |
DZIEŃ MAMY I TATY (przedstawienie)
|
20.05-wt. – Żabki i piknik 21.05-śr. – Gwiazdki i piknik 22.05-czw. - OGNISKO + piknik 23.05-pt. - Stokrotki 26.05-pn. – Motylki i piknik 27.05-wt. - Jagódki i piknik 28.05-śr. – Poziomki i piknik |
|
|
16. |
DZIEŃ DZIECKA |
02.06-pn.
|
|
|
19. |
MSZA ŚW. – ZAKOŃCZENIE ROKU SZKOLNEGO (W KOŚCIELE PW. ŚW. WOJCIECHA) |
11.06.2025 – środa godz. 15.30 |
|
|
20. |
ZAKOŃCZENIE ROKU PRZEDSZKOLNEGO Z ROZDANIEM DYPLOMÓW |
10.06-wt. 11.06-śr. |
|
|
21. |
POŻEGNANIE 6-LATKÓW UPOMINKI PRZEDSTAWIENIE |
11.06-śr., 10.30 |
Gwiazdki - występ Jagódki - upominki |
|
22. |
ZAKOŃCZENIE ROKU 6-latków
|
|
Stokrotki
|
|
HARMONOGRAM ZAJĘĆ DODATKOWYCH w roku szkolnym 2024/2025
|
PONIEDZIAŁEK |
WTOREK |
ŚRODA |
CZWARTEK |
PIĄTEK |
MSZA ŚWIĘTA |
|
|
godzina 10.00 raz w miesiącu |
|
|
Katecheza S. Katarzyna Drapała S. Monika Surowiec |
|
9.00 – 9.30 Gwiazdki 9.30- 10.00 Jagódki
|
|
9.00 – 9.30 Żabki 9.30 – 10.00 Motylki |
9.45 – 10.15 Poziomki |
|
|||||
12.40-13.10 Stokrotki |
|||||
Język Angielski 3,4 p. Paulina Daleszak 5,6 latki p. Anna Goraj 5 latki p. Marta Zielińska |
|
11.30 Żabki |
11.00 Poziomki |
11.00 Motylki |
|
10.45 Stokrotki |
|
11.30 Jagódki |
11.30 Stokrotki |
12.00 Jagódki |
|
10.00 Gwiazdki |
11.00 Motylki |
9.30 Gwiazdki |
|
|
|
PROFILAKTYKA WAD POSTAWY p. Michał Kowalski |
|
|
|
8.30 – 9.00 Motylki |
|
|
|
|
9.05 – 9.35 Stokrotki |
|
|
|
|
|
9.40 – 10.10 Gwiazdki |
|
|
|
|
|
10.15 – 10.45 Żabki |
|
|
|
|
|
10.50 – 11.20 Jagódki |
|
|
ZAJĘCIA TANECZNE p. Magdalena Wydmańska SPORTOWE p. Jarosław Bartczak UMUZYKALNIAJĄCE p. Krzysztof Strojwąs
SZACHY p. Anna Kot ROBOTYKA p. Katarzyna Matema |
ZAJĘCIA TANECZNE |
ZAJĘCIA SPORTOWE |
UMUZYKALNIAJĄCE |
MATEMATYKA |
SZACHY |
9.00 – 9.30 Żabki |
8.30 – 9.00 Stokrotki |
9.00 – 9.30 Żabki |
|
8.45 – 9.15 Stokrotki |
|
9.35 – 10.05 Poziomki |
9.00 – 9.30 Żabki |
9.35 – 10.05 Poziomki |
|
9.15 – 9.45 Stokrotki |
|
10.10 – 10.40 Motylki |
9.30 – 9.25 Poziomki |
10.10 – 10.40 Motylki |
|
9.45 – 10.15 Gwiazdki |
|
10.45 – 11.15 Jagódki |
10.00 – 10.30 Motylki |
10.40 – 11.10 Jagódki |
|
10.15 – 10.45 Gwiazdki |
|
11.20 – 11.50 Stokrotki |
10.35 – 11.05 Jagódki |
11.20 – 11.50 Stokrotki |
|
10.45 – 11.15 Jagódki |
|
11.55 – 12.25 Gwiazdki |
11.10–11.40 Gwiazdki |
11.55 – 12.25 Gwiazdki |
|
11.15 – 11.45 Jagódki |
|
|
Robotyka: |
|
Matema: |
|
|
|
11.10-11.50 Stokrotki, Jagódki |
|
Stokrotki 11.25 – 11.55 |
|
|
|
12.05-12.50 Jagódki |
|
|
|
|
|
13.00-13.45 Gwiazdki |
|
|
|
|
LOGOPEDIA p. Olga Janczak-Stawska |
11.30-14.30 |
11.30-14.30 |
7.30 – 13.00 |
10.00 – 14.30 |
|
PEDAGOG SPEC. p. Olga Janczak-Stawska |
8.00-11.30 |
8.00-11.30 |
13.00-13.30 |
8.00 – 10.00 |
|
PSYCHOLOG p. Dominika Bobin |
7.30 – 11.30 |
|
13.00 – 16.00 |
|
8.30 – 10.00 |
PEDAGOG p. Ewelina Knapik
|
9.30–10.00/ 13.00-14.00 (na zmianę tygodniami) |
9.30–10.00/ 13.00-14.00 (na zmianę tygodniami) |
9.30–10.00/ 13.00-14.00 (na zmianę tygodniami) |
9.30–10.00/13.00-14.00 (na zmianę tygodniami) |
9.30–10.00/ 13.00-14.00 (na zmianę tygodniami) |
TERAPIA PEDAGOGICZNA p. Agnieszka Bartosz
|
9.30–10.30/13.30-14.30 (na zmianę tygodniami) |
9.30–10.30/13.30-14.30 (na zmianę tygodniami) |
9.30–10.30/13.30-14.30 (na zmianę tygodniami) |
9.30–10.30/13.30-14.30 (na zmianę tygodniami) |
9.30–10.30/13.30-14.30 (na zmianę tygodniami) |
Aktualizacja 23.10.2024r.
Nasze przedszkole jest przedszkolem katolickim, prorodzinnym,
gdzie panuje atmosfera życzliwości, przyjaźni i otwartości na drugiego człowieka.
Działania wychowawcze opierają się na systemie wartości chrześcijańskich
z uwzględnieniem wartości uniwersalnych i treści patriotycznych.
Programy realizowane w przedszkolu są zgodne z obowiązującą PODSTAWĄ PROGRAMOWĄ WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO – rozporządzenie MEN z dnia 23.12.2008r.
(Dz. U z dn. 10.01.2009r. Nr 4, poz. 17)
Dokument –PP – jest dostępny u wychowawcy grupy, w kancelarii, u dyrektora.
Koncepcja pracy naszego przedszkola jest dostępna u wychowawcy grupy, w kancelarii, u dyrektora.
Zachęcamy do wglądu w w/w dokumenty.
Niepubliczne Przedszkole Zgromadzenia Sióstr Miłosierdzia
św. Wincentego a Paulo im. s. Róży Okęckiej
ul. Kościuszki 36
25-316 Kielce
tel. 503 056 203; 41 344 23 38
Informacja dla Rodziców
2019/2020
- I.Informacje ogólne:
Przedszkole czynne jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 630 do 1800.
- II.Opłaty:
- 1.Wpisowe – 200,00zł (wpłata jednorazowa i bezzwrotna w przypadku rezygnacji- na cały czas pobytu dziecka w przedszkolu- dotyczy dzieci zapisujących się po raz pierwszy do Niepublicznego Przedszkola Zgromadzenia Sióstr Miłosierdzia; płatne przy zwrocie karty).
- 2.Opłata stała (deklarację dotyczącą opłaty stałej składamy w kancelarii na początku września):
ü do 6 godz. pobytu dziecka w przedszkolu -260,00 zł x 11 miesięcy;
ü do 8 godz. pobytu dziecka w przedszkolu- 280,00 zł x 11 miesięcy;
ü powyżej 8 godz. pobytu dziecka- 300,00 zł x 11 miesięcy
Opłata stała za miesiąc SIERPIEŃ 2020r. dla wszystkich 260,00zł.
3. Żywienie- dzienna stawka żywieniowa wynosi 7,50 zł (tj.ok.150zł- 172,50zł/m-c).
Uwagi:
ü Odpłatności mogą ulec zmianie w trakcie roku szkolnego;
ü Jeśli do przedszkola uczęszcza rodzeństwo, za drugie dziecko pobierane jest 50% odpłatności stałej;
- III.Spotkania dla Rodziców
Wszyscy Rodzice mają obowiązek uczestniczenia w spotkaniach i uroczystościach przedszkolnych,o których są informowani na bieżąco. Należą do nich spotkania organizowane przez dyrektora przedszkola, wychowawczynie w grupach, spotkania świąteczne oraz Msze św. dla wspólnoty przedszkolnej sprawowane w przedszkolu lub w kościele parafialnym św. Wojciecha.
- IV.Przerwy w pracy przedszkola:
ü Wszystkich Świętych: 01 listopada 2019r. (piątek):
ü Święto Niepodległości: 11 listopada 2019r. (poniedziałek);
ü Boże Narodzenie, Nowy Rok: 23 - 31 grudnia 2019r. – 01 stycznia 2020r. (poniedziałek- środa);
ü Święto Trzech Króli – 06 stycznia 2020r. (poniedziałek);
ü Wielkanoc: 09 - 13 kwietnia 2020r. (od Wielkiego Czwartku do Poniedziałku Wielkanocnego włącznie);
ü Maj: 01 maja 2020r. (piątek)
ü Boże Ciało: 11 - 12 czerwca 2020r. (czwartek- piątek);
ü Przerwa wakacyjna: cały miesiąc sierpień.
Wchodząc do sali grupy, Rodzice proszeni są o zakładanie ochraniaczy na buty.
W placówce obowiązuje zwyczaj
rodzice nie wchodzą do jadalni
czekamy aż dzieci skończą spożywać posiłek
HARMONOGRAM ZAJĘĆ DODATKOWYCH w roku szkolnym 2019/2020
|
MOTYLKI |
|
BIEDRONKI |
|
JAGÓDKI |
|
GWIAZDKI |
|
PROMYCZKI |
|
SŁONECZKA |
|
PONIEDZIAŁEK |
9.45 – 10.15 zajęcia taneczne |
|
10.15 – 10.45 Zajęcia taneczne |
|
8.00 – 8.30 Profilaktyka wad postawy |
|
8.30 – 9.00 Profilaktyka wad postawy |
|
8.00 -8.30 Katecheza |
|
8.30 -9.00 Katecheza |
|
|
|
|
|
12.15 – 12.45 Zajęcia taneczne |
|
11.45 – 12.15 Zajęcia taneczne |
|
10.45- 11.15 Zajęcia taneczne |
|
9.00 – 9.30 Profilaktyka wad postawy
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11.15 – 11.45 Zajęcia taneczne
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
WTOREK |
9.00 – 9.30 Zajęcia sportowe |
|
9.30 – 10.00 Zajęcia sportowe |
|
|
|
11.00 – 11.30 Zajęcia sportowe |
|
10.00 – 10.30 Zajęcia sportowe |
|
10.30 – 11.00 Zajęcia sportowe
|
|
|
|
10.30 – 10.45 J. angielski |
|
8.20 – 8.50 Zajęcia sportowe |
|
|
|
11.00 – 11.30 J. angielski |
|
11 .30 – 12.00 J. angielski
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ŚRODA |
9.00 -9.30 zajęcia umuzykalniające |
|
9.30 -10.00 zajęcia umuzykalniające |
|
11.30 – 12.00 zajęcia umuzykalniające |
|
11.00 – 11.30 zajęcia umuzykalniające |
|
10.00- 10.30 zajęcia umuzykalniające |
|
10.30 – 11.00 zajęcia umuzykalniające
|
|
11.30 – 11.45 J. angielski |
|
|
|
|
|
11.30 – 12.00 Katecheza |
|
13.00 – 13.30 szachy I grupa
|
|
12.30 – 13.00 szachy |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
13.30 – 14.00 szachy II grupa
|
|
|
||
13.30 – 15.45 zajęcia z psychologiem- praca w grupach |
||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
CZWARTEK |
9.00 – 9.15 Katecheza |
|
9.20 – 9.35 Katecheza |
|
11.00 – 11.30 J. angielski |
|
12.00 – 12.30 J. angielski |
|
8.00 -8.30 Katecheza
|
|
8.30 -9.00 Katecheza |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9.00 – 9.30 Profilaktyka wad postawy |
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
PIĄTEK |
|
|
|
|
11.30 – 12.00 Katecheza |
|
12.15 – 12.45 Katecheza |
|
11.00 – 11.30 J. angielski |
|
11.30 – 12.00 J. angielski |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
HARMONOGRAM ZAJĘĆ DODATKOWYCH w roku szkolnym 2019/2020
|
PONIEDZIAŁEK
|
|
WTOREK |
|
ŚRODA |
|
CZWARTEK |
|
PIĄTEK
|
|
|
MSZA ŚW. |
|
|
|
|
9.30 - II piątek miesiąca |
||||||
|
|
|
|
|
|
||||||
KATECHEZA |
8.00 - 8.30 Promyczki |
|
|
8.00 – 8.30 Promyczki |
11.30 – 12.00 Jagódki |
||||||
8.30 – 9.00 Słoneczka |
8.30 – 9.00 Słoneczka |
12.15 – 12.45 Gwiazdki |
|||||||||
|
9.00 – 9.15 Motylki |
|
|||||||||
9.20 – 9.35 Biedronki |
|||||||||||
|
|
|
|
|
|
||||||
JĘZYK ANGIELSKI |
|
10.30 – 10.45 Biedronki |
|
|
|
||||||
11.00 – 11.30 Promyczki |
11.00 – 11.30 Jagódki |
11.00 – 11.30 Promyczki |
|||||||||
11.30 – 12.00 Słoneczka |
11.30 – 11.45 Motylki |
12.00 – 12.30 Gwiazdki |
11.30 – 12.00 Słoneczka |
||||||||
|
|
|
|
|
|
||||||
PROFILATYKA WAD POSTAWY |
8.00 – 8.30 Jagódki |
|
|
9.00 – 9.30 Promyczki |
|
||||||
8.30 – 9.00 Gwiazdki |
|
||||||||||
9.00 – 9.30 Słoneczka |
|||||||||||
|
|
|
|
|
|
||||||
ZAJĘCIA TANECZNE, SPORTOWE, UMUZYKALNIAJĄCE |
ZAJĘCIA TANECZNE |
ZAJĘCIA SPORTOWE |
ZAJĘCIA UMUZYKALNIAJĄCE
|
|
|
||||||
9.45 – 10.15 Motylki |
8.20 – 8.50 Jagódki |
9.00 – 9.30 Motylki |
|||||||||
10.15 – 10.45 Biedronki |
9.00 – 9.30 Motylki |
9.30 – 10.00 Biedronki |
|||||||||
10.45 – 11.15 Promyczki |
9.30 – 10.00 Biedronki |
10.00 – 10.30 Promyczki |
|||||||||
11.15 – 11.45 Słoneczka |
10.00 – 10.30 Promyczki |
10.30 – 11.00 Słoneczka |
|||||||||
11.45 – 12.15 Gwiazdki |
10.30 – 11.00 Słoneczka |
11.00 – 11.30 Gwiazdki |
|||||||||
12.15 – 12.45 Jagódki |
11.00 – 11.30 Gwiazdki |
11.30 – 12.00 Jagódki |
|||||||||
|
|
|
|
|
|
||||||
SZACHY |
|
|
12.30 - 13.00 Słoneczka |
|
|
||||||
13.00 – 13.30 Promyczki I grupa |
|||||||||||
13.30 – 14.00 Promyczki II grupa |
|||||||||||
|
|
|
|
|
|
||||||
LOGOPEDIA Zajęcia indywidualne w grupach |
8.00 – 14.00 Promyczki |
8.00 – 15.00 Jagódki Słoneczka |
|
8.00 – 14.00 Gwiazdki |
7.00 – 14.30 Słoneczka |
||||||
LOGOPEDIA
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
15.00 – 15.30 czas dla Rodziców |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
PSYCHOLOG
|
|
|
|
|
|
13.30 – 15.45 praca w grupach |
|
|
|
|
|
Koncepcja pracy Niepublicznego Przedszkola Zgromadzenia Sióstr Miłosierdzia św. Wincentego a’ Paulo im. s. Róży Okęckiej w Kielcach
1. Misja przedszkola
Nasze przedszkole jest przedszkolem katolickim, prorodzinnym, gdzie panuje atmosfera życzliwości, przyjaźni i otwartości na drugiego człowieka. Działania wychowawcze opierają się na systemie wartości chrześcijańskich z uwzględnieniem wartości uniwersalnych i treści patriotycznych.
Absolwenci przedszkola są dobrze przygotowani do podjęcia nauki w szkole podstawowej, cenią środowisko, w którym żyją, dostrzegają jego piękno.
2. Wizja Przedszkola (uwzględnia wymagania określone w załączniku do Rozporządzenia o nadzorze pedagogicznym z dnia 7 października 2009 r.)
Efekty działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej
Przedszkole przygotowuje dzieci do podjęcia nauki w szkole i rozwija ich kompetencje poznawcze. Dzieci zdobywają wiedzę głównie poprzez aktywne poszukiwania i odkrywanie otaczającej je rzeczywistości. Praktycznych umiejętności nabywają w toku działania, są także zachęcane do twórczego rozwiązywania problemów. Dzieci uczone są troski o własne zdrowie, zachęca się je do aktywności ruchowej i poznawczej w naturalnym otoczeniu – dzięki temu jednocześnie obserwują i badają przyrodę, odkrywają mądrość jej praw oraz uczą się racjonalnie korzystać z jej naturalnych zasobów dla zdrowia i zaspokojenia własnych potrzeb.
Przedszkole podejmuje także działania na rzecz kształtowania poczucia własnej wartości dziecka. Wprowadza podstawowe zasady funkcjonowania w grupach społecznych poprzez ustalanie praw i obowiązków oraz naukę ich respektowania. Dzieci uczą się współdziałania w grupie, co daje im możliwość docenienia wartości wspólnego dzieła i pracy zespołowej.
Przedszkole prowadzi planowy proces wychowawczy oparty na najważniejszych wartościach – dzieci uczą się odróżniać dobro od zła. Katalog wartości obejmuje także: piękno, prawdę, miłość, przyjaźń, współdziałanie, odpowiedzialność, szacunek, tolerancję, zdrowie, przyrodę, ojczyznę. Kształtowanie tożsamości narodowej i kulturowej dziecka oparte jest na tradycjach rodzinnych oraz kulturze regionu i narodu.
Sylwetka absolwenta
Absolwent przedszkola:
- posiada wiedzę i umiejętności określone w podstawie programowej,
- jest samodzielny,
- interesuje się nauką i techniką,
- aktywnie podejmuje działania,
- zna i respektuje normy społeczne,
- jest otwarty na potrzeby innych ludzi,
- potrafi współdziałać w zespole,
- lubi działania twórcze,
- jest wrażliwy na piękno i artystyczne formy przekazu,
- zna i akceptuje zasady zdrowego stylu życia,
- posiada bogatą wiedzę o środowisku przyrodniczym,
Procesy zachodzące w przedszkolu
Nauczyciele monitorują indywidualny rozwój wychowanka poprzez systematyczne obserwacje w celu zapewnienia mu optymalnych warunków dla osiągnięcia sukcesów rozwojowych. Przedszkole diagnozuje gotowość szkolną dzieci i w zależności od wyników badania prowadzi zajęcia wspomagające i korygujące rozwój dziecka, a także udziela pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Oferta zajęć prowadzonych w przedszkolu zapewnia realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego. Kadra pedagogiczna przedszkola umożliwia dzieciom rozwój zainteresowań oraz indywidualnych talentów. Stosowane rozwiązania metodyczne wykraczają poza katalog tradycyjnych metod wychowania przedszkolnego i obejmują m.in. zabawy badawcze i doświadczenia, metody projektu, metody aktywizujące oraz wymagające rozwój twórczego myślenia. Nauczyciele współpracują ze sobą i własnym przykładem potwierdzają głoszone wartości, w tym przede wszystkim wartość dobra, współpracy, zasad demokracji oraz przestrzegania praw i odpowiedzialnego wywiązywania się z obowiązków. Szczególną uwagę kadra pedagogiczna przywiązuje do otwartości na innych ludzi. Przedszkole systematycznie zmierza do pełnej realizacji założeń koncepcji, która jest modyfikowana w razie konieczności. Odbywa się to poprzez coroczną analizę jakości pracy przedszkola oraz budowanie i realizację planów pracy na kolejny rok z wykorzystaniem priorytetów określonych w koncepcji i wniosków ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego.
Funkcjonowanie przedszkola w środowisku lokalnym
Przedszkole aktywnie współpracuje z rodzicami w zakresie budowania i realizacji koncepcji swojej pracy. Nauczyciele wspierają rodziców w wychowywaniu dzieci oraz pokonywaniu ich trudności wychowawczych i edukacyjnych. Placówka dba o częste kontakty na linii przedszkole – dom i doskonali formy tej współpracy.
Kalendarz wydarzeń i uroczystości przedszkolnych pozostaje w ścisłym związku z tradycjami lokalnymi, narodowymi. Przedszkole podkreśla swoją odrębność poprzez wypracowanie i pielęgnowanie własnych tradycji.
Zarządzanie przedszkolem
Przedszkole zatrudnia kadrę pedagogiczną posiadającą wysokie kwalifikacje pedagogiczne w zakresie wychowania przedszkolnego, a także w miarę potrzeb kwalifikacje specjalistyczne: logopeda. W celu demokratycznego i kreatywnego wykonywania zadań i rozwiązywania pojawiających się problemów oraz doskonalenia pracy przedszkola powoływane są zespoły zadaniowe: ds. wychowania, edukacji, promocji, ewaluacji i inne. Kadra tworzy życzliwą atmosferę współdziałania opartą na wypracowanym przez siebie kodeksie etyki zawodowej. Sprawność organizacyjna placówki oparta jest na statucie.
Pomieszczenia przedszkolne i ich wyposażenie, w tym środki dydaktyczne, pozwalają na realizację przyjętych programów oraz koncepcji pracy przedszkola. Nowoczesne meble i kąciki zainteresowań, a także atrakcyjne zabawki zachęcają dzieci do swobodnej zabawy. Ogród przedszkolny spełnia wymogi bezpieczeństwa i sprzyja zabawom na świeżym powietrzu .
Priorytety – kierunki pracy przedszkola na lata 2010/2011-2012-2013
- Zapewnienie dzieciom bezpiecznych warunków nauki i zabawy
- Wzbogacenie bazy przedszkolnej w pomoce dydaktyczne
- Wzbogacenie oferty zajęć dodatkowych
- Wypracowanie własnych tradycji.
Cele główne
2010/11
- stosowanie różnorodnych metod i form aktywizujących dzieci
- podejmowanie systematycznych działań na rzecz zapewnienia dzieciom bezpiecznych warunków nauki i zabawy
- ustalenie regulaminu przedszkola
- ustalenie katalogu tradycji przedszkolnych
- doposażenie przedszkola w pomoce dydaktyczne
2011/12
- ustalenie procedur badania osiągnięć dzieci
- wypracowanie i wdrożenie systemu wspomagania rozwoju dziecka
- kontynuowanie stosowania różnorodnych metod i form aktywizujących dzieci
- podejmowanie systematycznych działań na rzecz zapewnienia dzieciom bezpiecznych warunków nauki i zabawy
- doposażenie placu zabaw
2012/13
- podejmowanie systematycznych działań na rzecz zapewnienia dzieciom bezpiecznych warunków nauki i zabawy
- wzbogacenie form promocji przedszkola
- ustalenie procedur pracy zespołowej
- wypracowanie procedury obiegu informacji
Priorytety – kierunki pracy przedszkola na lata 2013/2014-2014/2015
- Utworzenie nowej strony internetowej przedszkola
- Wypracowanie i wdrożenie Programu Sportowego w ramach przedszkola promującego zdrowie i rozwój poprzez ruch, gimnastykę i zabawy na świeżym powietrzu
- Wypracowanie systemu współpracy z rodzicami i środowiskiem,
- Promocja przedszkola poprzez organizowanie i udział w konkursach
Cele główne
2013/14
- ustalenie kodeksu dobrego przedszkolaka
- opracowanie i wdrożenie programu wychowawczo-profilaktycznego
- wdrożenie systemu współpracy z rodzicami, w tym otwartych dni
- podejmowania pracy w zespołach celem większej efektywności pracy przedszkola
2014/15
- jakość współpracy z najbliższym środowiskiem
- zorganizowanie obchodów 10-lecia istnienia przedszkola
- utworzenie nowej strony internetowej przedszkola
- wdrożenie Programu Sportowego Przedszkola
2015/2016
- nadanie imienia placówce
- wdrożenie innowacje pedagogicznej
- dobre praktyki – święto grupy
- wdrożenie trzyletniego programu wychowawczego WIEM, CZUJE, ROZUMIEM-WYCHOWANIE DO WARTOŚCI
- I Olimpiada Sportowa Przedszkolaka
2016/2017
- bezpieczeństwo przedszkolaka ; monitoring zewnętrzny, bezpieczny system zamykania i pootwierania drzwi
- Jubileusz 400- lecia charyzmatu wincentyńskiego
- realizacja innowacji pedagogicznej
- realizacja trzyletniego planu wychowawczego
- wprowadzenie świętowania DNIA NIEPODLEGŁOŚCI, zawieszenie w salach Godła Polski
- dzień sportu
Priorytety – kierunki pracy przedszkola na lata 2017-2020
- Zapewnienie dzieciom bezpiecznych warunków nauki i zabawy
- Wdrożenie i realizacja nowej podstawy programowej
- Wdrażanie innowacji pedagogicznej i dobrych praktyk
- Wdrażanie własnych tradycji.
- Aktualizacja dokumentów wewnętrznych przedszkola
Cele główne
2017/2018
- wdrożenie nowej podstawy programowej
- realizacja innowacji pedagogicznej i dobrych praktyk
- realizacja trzyletniego planu wychowawczego: WIEM, CZUJE ROZUMIEM – WYCHOWANIE DO WARTOŚCI
- pielęgnowanie tradycji przedszkola: comiesięczna Msza św., bal wszystkich świętych, uroczysta akademia z okazji święta ODZYSKANIA NIEPODLEGŁOŚCI, Jasełka i spotkanie wigilijne, rekolekcje wielkopostne, Misterium wielkanocne, poświecenie pokarmów i śniadanie wielkanocne, festyn rodzinny
- aktualizacja Statutów Przedszkola wg nowych standardów wymagań
- opracowanie i wdrażanie dokumentu: POLITYKA OCHRONY DZIECI PRZED KRZYWDZENIEM
Cele główne 2018/2019
- Realizacja podstawy programowej.
- Realizacja planu wychowawczego: W ŚWIECIE DOBRYCH OBYCZAJÓW.
- Pielęgnowanie tradycji przedszkola: comiesięczna Msza św., bal wszystkich świętych, uroczysta akademia z okazji Święta Odzyskania Niepodległości, Jasełka i spotkanie wigilijne, rekolekcje wielkopostne, Misterium wielkanocne, poświecenie pokarmów i śniadanie wielkanocne, festyn rodzinny, dzień sportu.
- Konkursy rozwijające talenty dzieci.
- Robotyka - rozwijanie umiejętności programowania.
- Ewaluacja wewnętrzna ; wymaganie 2 „dzieci nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej”.
Cele główne
2019/2020
- Realizacja podstawy programowej i programu wychowawczego POZNAJEMY NASZE TRADYCJE I ZWYCZAJE. POZNAJEMY NASZYCH PRZODKÓW.
- Wychowanie do wartości, kształtowanie postaw patriotycznych
- Pielęgnowanie tradycji przedszkola: comiesięczna Msza św., pasowanie na przedszkolaka(trzylatki), uroczysta akademia z okazji Święta Odzyskania Niepodległości, św. Mikołaj, Jasełka i spotkanie wigilijne, Dzień Babci i Dziadka, rekolekcje wielkopostne, Misterium wielkanocne, poświecenie pokarmów i śniadanie wielkanocne, Dzień Mamy i Taty, Dzień Dziecka, festyn rodzinny.
- Konkursy rozwijające talenty dzieci.
- Rozwijanie kompetencji matematycznych i umiejętności programowania.
- Ewaluacja wewnętrzna ; wymaganie 6 „Rodzice są partnerami przedszkola”.
Staraniem Administratora i Wikariusza Apostolskiego diecezji Krakowsko – Kieleckiej ks. Macieja Majerczaka, dnia 13 maja 1862 roku przyjechało do Kielc pięć Sióstr Miłosierdzia. Powierzono ich trosce chorych w Szpitalu św. Aleksandra przy ulicy Kościuszki.
Stosunkowo wcześnie Siostry utworzyły Ochronkę. Założono ją w 1864 roku, władze szpitala oddały na ten cel salę szpitalną. W 1866 roku przystąpiono do budowy osobnego domu dla sierocińca, który otworzono w 1870 r. Liczba sierot stale wzrastała, w związku z czym dom kilka razy rozbudowano. Od tego czasu znajdowało w nim schronienie 30-40 dzieci. Było to miejsce przebywania głównie dla dziewcząt. W czasie wojny władze okupacyjne chciały zamknąć placówkę. Częściowo była wykorzystywana jako schronienie dla walczących partyzantów i dla rannych. Po wojnie utworzono ośrodek dla chłopców niepełnosprawnych umysłowo, który funkcjonował do roku 1996.
W roku 1996-1997 podjęto decyzję o likwidacji domu. Jednak w związku z ogromnym zapotrzebowaniem miasta na placówki opiekuńczo-wychowawcze decyzja ta została anulowana. Dnia 1 października 1997 roku powstało Ognisko Wychowawcze działające pod nadzorem oddziału „Caritas" diecezji Kieleckiej. Placówka gromadziła chłopców i dziewczęta z rodzin ubogich, zaniedbanych społecznie. Ośrodek pełnił rolę wychowawczą, opiekuńczą i dydaktyczną (pomoc w odrabianiu lekcji). Dzieci mogły tu spożyć ciepły posiłek lub przebywać cały dzień, a w razie potrzeby również przenocować. 1 października 2000 roku Ognisko Wychowawcze odłączyło się od „Caritas" Kielce. W ramach Ogniska funkcjonował wówczas oddział przedszkolny. Od tego momentu Organem prowadzącym placówkę jest: Prowincja Warszawska Zgromadzenia Sióstr Miłosierdzia św. Wincentego a Paulo.
Od 1 września 2005 roku istnieje samodzielna placówka pod nazwą: Niepubliczne Przedszkole Zgromadzenia Sióstr Miłosierdzia św. Wincentego a Paulo. Zostało to udokumentowane wpisem do ewidencji szkół i placówek niepublicznych. Tak więc obecnie na ulicy Kościuszki 36 w Kielcach istnieją dwie odrębne placówki prowadzone przez Zgromadzenie Sióstr Miłosierdzia św. Wincentego a Paulo Prowincji Warszawskiej: Ognisko Wychowawcze oraz Niepubliczne Przedszkole.
Wspólnota Sióstr Miłosierdzia liczy dzisiaj siedem Sióstr. Siostry swoją posługą obejmują sześć różnych dzieł:
- - praca opiekuńczo – wychowawcza w Ognisku
- - praca wychowawcza i katecheza w Przedszkolu
- - katecheza w szkołach podstawowych należących do parafii pw. św. Wojciecha
- - posługa charytatywna w Parafii św. Wojciecha
- - posługa wśród chorych w szpitalu miejskim św. Aleksandra
- - posługa duszpasterska we Wspólnocie Wincentyńskiej Młodzieży Maryjnej
Autor: Siostra Renata Bereda
RAMOWY ROZKŁAD DNIA GRUPY 5 – LATKÓW
GWIAZDKI
6.30 – 7.45 Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Inicjowanie rozmów z dziećmi, zabawy dowolne – stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci.
7.45 – 8.30 Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym, zabawy integrujące grupę. Poranne ćwiczenia gimnastyczne. Przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.
8.30 – 9.00 I ŚNIADANIE, czynności higieniczne
9.00 – 9.30 Swobodna zabawa dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela
9.30 – 10.30 Realizacja zajęć edukacyjno-wychowawczych z całą grupą w oparciu
o podstawę programową. Organizowanie zabaw twórczych i ruchowych zgodnie z tematyką zajęć.
10.30 – 11.00 II ŚNIADANIE, czynności higieniczne
11.00 -12.15 Czynności samoobsługowe przed wyjściem (nauka ubierania się, zapinania guzików, suwaków – doskonalenie czynności). Zabawy swobodne w ogrodzie, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, wycieczki i spacery – poznanie środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola
12.15 – 12.30 Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe
12.30 – 13.00 OBIAD, czynności higieniczne
13.00 – 13.30 Bajkoterapia, ćwiczenia relaksacyjne przy muzyce, wyciszenie
13.30 – 14.10 Swobodna zabawa dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela, pobyt na
świeżym powietrzu
14.10 - 14.50 Czynności higieniczno – porządkowe
14.50 – 15.15 PODWIECZOREK, czynności higieniczne
15.15 – 16.00 Wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka. Zabawy dowolne wg zainteresowań: manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, ogólnorozwojowe
16.00 – 16.15 Czynności higieniczne
16.15 – 16.40 KOLACJA
16.40– 17.30 Zabawy inspirowane przez dzieci, porządkowanie sali, rozchodzenie
się dzieci.
2024/2025
RAMOWY ROZKŁAD DNIA GRUPY 6 - LATKÓW
STOKROTKI
6.30 – 7.45 Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Inicjowanie rozmów z dziećmi, zabawy dowolne – stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym, zabawy integrujące grupę.
7.45 – 8.00 Poranne ćwiczenia gimnastyczne. Przygotowanie do śniadania – czynności
porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.
8.00 – 8.30 I ŚNIADANIE, czynności higieniczne
8.30 – 10.00 Realizacja zajęć edukacyjno-wychowawczych z całą grupą w oparciu
o podstawę programową. Organizowanie zabaw twórczych i ruchowych zgodnie z tematyką zajęć.
10.00 – 10.30 II ŚNIADANIE, czynności higieniczne
10.30 -11.45 Czynności samoobsługowe przed wyjściem (nauka ubierania się, wiązania sznurowadeł, zapinania guzików, suwaków – doskonalenie czynności). Zabawy swobodne w ogrodzie, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, wycieczki i spacery – poznanie środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola
11.45 – 12.00 Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe
12.00 – 12.30 OBIAD, czynności higieniczne
12.30 – 13.00 Bajkoterapia, ćwiczenia relaksacyjne przy muzyce, wyciszenie
13.00 – 14.00 Swobodna zabawa dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela, pobyt na
świeżym powietrzu
14.00 - 14.25 Czynności higieniczno – porządkowe
14.25 – 14.50 PODWIECZOREK, czynności higieniczne
14.50 – 16.10 Zabawy dowolne wg zainteresowań: manipulacyjne, konstrukcyjne,
tematyczne, ogólnorozwojowe. Wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka.
16.05 – 16.15 Czynności higieniczne
16.15 – 16.35 KOLACJA
16.35 – 17.30 Zabawy inspirowane przez dzieci, porządkowanie sali, rozchodzenie
się dzieci.
2024/25